Horní nádraží v Karlových Varech dostane v roce 2016 novou budovu.
Snímky z bourání starých budov a pokračování výstavby nové budovy.
15.7.2015
5.10.2015
Stará budova - pohled z přechodu na Růžový vrch /21.9.2015/.
Vlevo Jindra Nový - karlovarský expert na historii železnice /26.9.2015/.
21.9.2015
21.9.2015
24.9.2015
26.9.2015
29.9.2015
21.9.2015
27.9.2015
Zajímavostí na této budově byl její železo-betonový strop posledního patra /3.10.2015/.
10.10.2015
20.10.2015
22.10.2015
26.10.2015
23.11.2015
10.12.2015
29.1.2016
29.1.2016
15.2.2016
18.2.2016
28.2.2016
7.3.2016
22.4.2016 22.4.2016
24.4.2016
25.7.2016 - Začíná se s montáží skeletu
11.8.2016 - Pohled na stranu východu z nádražní haly 13.8.2016
20.9.2016 29.9.2016
6.10.2016
6.12.2016
14.12.2016
15.12.2016
20.12.2016
20.12.2016
21.1.2017
5.2.2017
26.2.2017
26.2.2017
5.3.2017
Třeba ještě vedle přibude cedule Horní nádraží
Karlovarský deník 14. ledna
2017
Nádraží vlastní
Správa železniční dopravní cesty, která jej opravuje za zhruba 75
milionů korun. Rekonstrukce začala loni na jaře,
ale v průběhu roku nabrala zpoždění. A ani dnes není jisté, zda
avizovaný termín dokončení prací, letošní březen, bude dodržen.
Což komplikuje situaci karlovarskému magistrátu, protože v jeho gesci je
zase oprava lávky a přednádražních prostor. A všechny
tyto projekty na sebe musejí časově navazovat. „Odhadované náklady na
projekt revitalizace přednádražního prostoru u Horního
nádraží včetně
výsadby zeleně a instalace mobiliáře činí přibližně 20 milionů korun.
Vybudujeme i nový odbavovací přístřešek, protože
ten
původní litinový je podle Správy železniční dopravní cesty zařazen mezi
památky, nový bude i kamerový systém, dobíjecí místnost
pro
elektromobily, přípojky a upraveno bude i parkoviště s místy pro
autobusy v případě železniční výluky,"
vysvětlil náměstek
Čestmír Bruštík (nez.).
Ten je stále přesvědčen, že rekonstrukce nádraží bude dokončena do 31.
března 2017 a město tak bude moci
na jaře s pracemi začít.
Město totiž čeká i oprava lávky. Staveniště už je předané a nyní se
podle náměstka Bruštíka zpracovává
harmonogram prací.
Náklady na výstavbu lávky přes Horní nádraží činí na základě výsledku
výběrového řízení 24.880.088,- Kč bez DPH,
zatímco předpokládané náklady
činily 29,7 mil Kč bez DPH. Zhotovitelem je Sdružení Bögl a Krýsl a Bau-Stav
Karlovy Vary.
Nová prosklená výpravní budova vychází z projektu architekta Petra
Franty z roku 2010
a bude překonávat svažitý terén.
Centrálním prvkem je hala s prosklenou střechou, která přechází přes obě
střechy a symetricky budovu rozděluje
Nová nádražní budova otevřena 9.května 2017
Dnes je 9. května 2017
Bourat starou budovu se začalo 5.10.2015
Ještě začátkem roku 2016 se psalo: Dostavba nádraží /asi jen nádražní
budovy/ se posouvá o půl roku - na podzim 2016.
Navštivte stránky o Karlových
Varech 1945
www.fofifo.wz.cz |